Pobór wody z hydrantu przeciwpożarowego
Jeśli potrzebujesz wody do prac związanych z inwestycjami drogowymi np. remontami, modernizacjami dróg, mostów, wiaduktów itp.; potrzebujesz wody do podlewania zieleni na terenie miasta lub do tymczasowych obiektów tj. cyrk, lunapark itp., powinieneś wystąpić do MPWiK ze Zleceniem wydania warunków technicznych na pobór wody z hydrantu p.poż. (wzór wypełnionego zgłoszenia znajdziesz tutaj). Przypominamy, że przystawki hydrantowe nie mogą służyć do zaopatrzenia w wodę placu budowy budynku. Jeśli nie posiadasz dostępu do przygotowanego przez nas zlecenia, możesz dostarczyć własne pismo, pod warunkiem, że treść merytoryczna będzie tożsama z treścią zawartą w naszym zleceniu.
ETAP 1. Złożenie zlecenia na opracowanie warunków technicznych.
Zlecenie wraz z załącznikami możesz dostarczyć bezpośrednio, za pośrednictwem poczty lub e-mailem:
- do Działu Obsługi Klienta - dane korespondencyjne znajdziesz w zakładce Kontakt;
- do Zakładu Sieci Wodociągowej - ul. Mikkego 4, 00-454 Warszawa - w godzinach 7.00 - 14.30; stojaki@mpwik.com.pl
W momencie złożenia zlecenia otrzymasz od nas potwierdzenie z numerem sprawy. Poniżej wykaz załączników, które należy dołączyć do zlecenia:
1. KRS, zaświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej lub wydruk z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (w przypadku gdy na składanym wniosku nie zostały podane numery NIP i/lub KRS);
2. upoważnienie
ETAP 2. Opracowanie warunków technicznych.
Warunki techniczne opracujemy w ciągu 21 dni kalendarzowych od daty wpłynięcia zlecenia do MPWiK. O możliwości odbioru zostaniesz powiadomiony za pośrednictwem SMS, e-mail lub w formie pisemnej (w zależności od podanych przez Ciebie danych kontaktowych).
ETAP 3. Odbiór warunków technicznych oraz opłaty.
Aby odebrać warunki techniczne przyjdź do Działu Obsługi Klienta i okaż:
- kopię zlecenia wraz z numerem sprawy;
- wiadomość SMS z informacją o numerze sprawy;
- dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość Zleceniodawcy - w przypadku, gdy Zleceniodawcą jest osoba fizyczna;
- pisemne upoważnienie oraz dokument ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość osoby upoważnionej.
Opracowanie warunków technicznych, wskazanie hydrantu p.poż. w terenie, wypożyczenie przystawki hydrantowej z wodomierzem oraz użytkowanie przystawki hydrantowej jest usługą płatną zgodnie z obowiązującym w MPWiK cennikiem (pkt. IV Pobór wody z hydrantu do celów budowy).
Fakturę za wydanie warunków technicznych wystawimy w Dziale Obsługi Klienta przy ich odbiorze, a opłacisz ją w naszej Kasie (gotówką lub kartą). Dokument umożliwiający opłatę kaucji za wypożyczenie przystawki hydrantowej wystawimy w Dziale Finansowym po opłaceniu i odbiorze warunków technicznych, a opłacić go możesz również w naszej Kasie (gotówką lub kartą) lub przelewem na nr konta bankowego 04 1020 1055 0000 9102 0022 4303 w Banku PKO BP S.A.
ETAP 4. Wypożyczenie przystawki hydrantowej.
Aby wypożyczyć przystawkę hydrantową zgłoś się do Zakładu Sieci Wodociągowej, ul. Niemcewicza 4/6 w Warszawie w godz. poniedziałek – piątek 7:00 - 13:30.
ETAP 5. Zawarcie umowy.
Po opłaceniu i wypożyczeniu przystawki hydrantowej przygotujemy umowę o zaopatrzenie w wodę z urządzeń wodociągowych będących w posiadaniu MPWiK, za pośrednictwem przystawki hydrantowej z zainstalowanym wodomierzem (wzory umów znajdziesz tutaj), którą wyślemy do Ciebie za pośrednictwem poczty. Podpisaną umowę zwróć do nas w możliwie najkrótszym terminie na adres podany w zakładce Kontakt.
ETAP 6. Zwrot przystawki hydrantowej i rozliczenie.
W ciągu 3 dni roboczych po upływie terminu wynajmu przystawki hydrantowej lub rozwiązaniu umowy o zaopatrzenie w wodę z urządzeń wodociągowych będących w posiadaniu MPWiK, za pośrednictwem przystawki hydrantowej z zainstalowanym wodomierzem, wystawimy fakturę za dzienne użytkowanie przystawki hydrantowej oraz za pobór wody z hydrantu p.poż. zgodnie ze wskazaniami licznika. Fakturę prześlemy Ci za pośrednictwem poczty.